Tuesday, August 17, 2010

Diariku, Christy

Rajin juga, haha...sedang menulis buku rekod pendapatan harian cyber baitu, heheh...maaflah sebab gambarnya tidak berapa jelas tapi bolehlah kan:-) Inilah diariku, kerja harianku di cyber cafe GIGABYTE.COM...perkara pertama yang saya buat bila masuk cyber ialah membersihkan cyber, menyapu dan membersihkan habuk di setiap PC, hehe...itu wajib saya lakukan. Kadang-kadang sambil kasi bersih sambil dengar lagu..jadi ada semangat sikit mau buat kerja gia kan..hehehe...Apabila sudah selesai kerja-kerja pembersihan, saya kasi on laitu PC (server)...apa lagi, mau online la baitu..kekeke...na..bila sudah kasi on server yang paling pertama saya check ialah E-Mail saya dan buat renungan peribadi. Lepas itu saya kasi forward laitu e-mail yang saya baca sama kawan-kawan saya..kongsi-kongsi berkat Tuhan bogia..:-) Apabila sudah selesai na..apa lagi...facebook la baitu..hahahaha...ngam!! Selain daripada menjaga cyber, saya juga bertanggungjawab menjaga pages dan group di facebook. Antara pages dan group dibawah jagaan saya ialah:

1. Malaysian Anglican Community - Group
2. Esther Applunius Online Fan Community (EOFC) - Pages, Blog dan Group
3. Hary Nianti - Pages
4. Kelab Facebook Telupid - Group
5. Kelab Penyokong Artis Tempatan Sabah - Pages dan Group
6. Family Community - Group
7. LabukdotFM - Pages
8. Seven Lodge Tambunan - Pages

Walaupun menghadapi cabaran, tapi saya tetap enjoy dengan kerja saya..:-) Oleh itu, apa pun kerja yang anda lakukan, biarlah anda melakukannya dengan penuh tanggungjawab, dan yang paling penting enjoy melakukan perkara yang baik..ngam!=) Banyak pengalaman yang saya lalui sepanjang berkerja di cyber kami. Ada yang menggembirakan, menakutkan pun ada juga haha...yang bestnya kerja di cyber ni hari-hari boleh online, cuma mata jak yang nda menahan..kekeke...kalau selalu menghadap komputer pun tidak bagus juga gia kan, boleh menjejaskan kesihatan mata. Apa pun, memang happy jugalah berkerja sendiri ni. 2 in 1-bos & pekerja haha...ba..jadi yang belum pernah datang di cyber kami ni, datanglah kio..=)

No comments:

Post a Comment